KOMISJA REKRUTACYJNA SZKOŁY DOKTORSKIEJ OGŁASZA
ELEKTRONICZNĄ REKRUTACJĘ NA I ROK KSZTAŁCENIA
W RAMACH PROGRAMU DOKTORAT WDROŻENIOWY (tematy zakwalifikowane przez Ministerstwo Edukacji i Nauki w ramach programu Doktorat Wdrożeniowy 2024)
W ROKU AKADEMICKIM 2024/2025
od 06 sierpnia 2024 r. do 08 sierpnia 2024 r.
pod adresem: rekrutacja.sum.edu.pl
Warunki i tryb rekrutacji do Szkoły Doktorskiej Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach w roku akademickim 2024/2025 określa Uchwała nr 76/2023 Senatu z dnia 20.12.2023 r. (pobierz tutaj);
Postępowanie rekrutacyjne składa się z trzech etapów:
- Ocena weryfikacji kompletności złożonych przez Kandydata w elektronicznym systemie wymaganych dokumentów oraz dokonanie oceny Kandydata zgodnie z Arkuszem oceny kandydata (do 30.08.2024 r.)
- Rozmowa kwalifikacyjna z Kandydatem (02-06.09.2024 r.)
- Wpis na listę przyjętych doktorantów do Szkoły Doktorskiej albo wydanie decyzji administracyjnej o odmowie przyjęcia do Szkoły Doktorskiej (do 20.09.2024 r.)
Wymagane dokumenty niezbędne do procesu rekrutacji, które należy dostarczyć
w oryginale do poszczególnych Kolegiów Szkoły Doktorskiej po dokonaniu elektronicznej rejestracji w dniach 06.08.2024-08.08.2024:
- Podanie o przyjęcie do Szkoły Doktorskiej (pobierz tutaj);
- Curriculum Vitae (CV) wraz z zawartą zgodą na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby postępowania rekrutacyjnego;
- Odpis dyplomu lub zaświadczenie o złożeniu dokumentów niezbędnych do wydania dyplomu ukończenia studiów drugiego stopnia, jednolitych magisterskich albo odpisem dyplomu studiów pierwszego stopnia lub zaświadczeniem o ukończeniu trzeciego roku jednolitych studiów magisterskich wraz z dokumentacją potwierdzającą najwyższą jakość osiągnięć naukowych a w przypadku cudzoziemców odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie uczelni wyższej za granicą, która daje prawo do ubiegania się o nadanie stopnia doktora w danym państwie,
- Zaświadczenie (lub suplement) o średniej arytmetycznej ocen z całego toku studiów;
- Kolorowa fotografia o wymiarze 40×55 mm;
- Poświadczone przez Kierownika właściwego Dziekanatu oświadczenie Kierownika Katedry (lub innej samodzielnej jednostki nauczającej), w której doktorant ma odbywać kształcenie, że w kierowanej przez niego jednostce możliwe jest odbywanie obowiązujących zajęć dydaktycznych (pobierz tutaj);
- Oświadczenie Kierownika Katedry, w której doktorant ma odbywać kształcenie, że istnieje możliwość przeprowadzenia badań naukowych niezbędnych do realizacji planowanej rozprawy doktorskiej (pobierz tutaj);
- Dokument potwierdzający znajomość języka angielskiego w formie certyfikatu lub dyplomu lub oświadczenie o znajomości języka angielskiego w stopniu umożliwiającym kształcenie w Szkole Doktorskiej, w której wiodącym językiem nauczania jest język angielski (pobierz tutaj);
- Wykaz osiągnięć kandydata (pobierz tutaj) wraz z kserokopiami dokumentów potwierdzającymi te osiągnięcia. Doniesienia zjazdowe muszą być udokumentowane certyfikatem wygłoszenia pracy i/lub streszczeniem w materiałach zjazdowych, a publikacje pełnym tekstem pracy. Każdorazowo należy dołączyć kserokopię strony tytułowej czasopisma, książki, referatów zjazdowych lub streszczeń;
- Dokument wykazujący punktację uzyskaną z posiadanych publikacji potwierdzony przez Bibliotekę.
- Zaświadczenie lekarskie zawierające orzeczenie o braku przeciwwskazań do podjęcia kształcenia w Szkole Doktorskiej, wydane przez lekarza spełniającego wymagania kwalifikacyjne określone odrębnymi przepisami. Skierowanie dotyczące badań lekarskich można odebrać osobiście w Kolegium Szkoły Doktorskiej;
- Ogólna koncepcja planu badawczego (pobierz tutaj);
- Karta informacyjna kandydata (do wydrukowania z systemu elektronicznej rejestracji)
- Zgoda nauczyciela akademickiego na pełnienie funkcji opiekuna naukowego(pobierz tutaj);
- Zgoda opiekuna pomocniczego(pobierz tutaj);
- Oświadczenie pracodawcy(pobierz tutaj);
- Informacja dotycząca podmiotu zatrudniającego doktoranta(pobierz tutaj);
Dane wysyłającego
Monika Mielcarz