Szanowni Doktoranci,

Fundacja Rektorów Polskich jako partner projektu Erasmus+ „AGILE – Higher education resilience in refugee crises: forging social inclusion through capacity building, civic engagement and skills recognition”, pragnie poinformować, że w ramach Projektu uruchomili badanie nt. „Integracji społeczno-językowej i akademickiej studentów z doświadczeniem uchodźczym w szkolnictwie wyższym” mające na celu dokonanie analizy integracji społeczno-językowej i akademickiej studentów i doktorantów (także byłych) różnej narodowości i różnych poziomów z doświadczeniem uchodźczym w systemie szkolnictwa wyższego w krajach europejskich, w tym także w Polsce. Poddane analizie zostaną wyzwania i systemy wsparcia oferowane studentom-uchodźcom w uczelniach krajów przyjmujących.

Badanie jest skierowane do osób z doświadczeniem i statusem uchodźczym lub odpowiednim, niezależnie od obywatelstwa (np. Ukraina, Białoruś, Afganistan, Syria, Iran itd.), włączonym w ten czy inny sposób do systemu szkolnictwa wyższego i nauki w kraju przyjmującym, w tym w Polsce.

Po zakończeniu badania FRP dokona osobnej analizy wyników dot. Osób z doświadczeniem uchodźczym przebywających w Polsce w celu sformułowania wniosków dla uczelni polskich oraz polskich programów edukacyjnych dla uchodźców.

Ankieta dostępna jest na stronie https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/SiEinHE w kilku wersjach językowych, w tym w języku polskim.

Pytania w sprawie ankiety prosimy kierować do biura projektu AGILE w Polsce na adres FRP: lub

Dane wysyłającego:
Patrycja Bagińska